czwartek, 16 czerwca 2016

Fedora 24 i ThinkPad W541 - Huwaei E3372

Walka rozpoczęta.
Fedora 24 wyjdzie co prawda za tydzień, ale jak to tak - nowy ThinkPad ze starym systemem?
Nie wytrzymałem i postanowiłem zainstalować betę. F24 już od czasu rawhide męczę pod KVMem, ale teraz nadarzyła się okazja, więc postanowiłem  zainstalować ją na gołym żelazie.

Rożne, rzeczy dzieją się z tym sprzętem / systemem, więc postanowiłem notować moje małe zwycięstwa a pewnie i porażki.
Pierwsze jest zwycięstwo - odpaliłem modem, Huawei E3372. Niby nic takiego - od 2 lat działa bez zarzutu z Fedorami 21 - 23.
Same  problemy z modemem w trybie mass storage rozwiązano... 6 lat temu ? To był z resztą decydujący powodód, dla którego porzuciłem RedHata (wówczas 5) na rzecz Fedory... bodajże 14.

Otóż w Fedorze 24 jest niedoróbka - mam nadzieję, że będzie poprawiona - W tej wersji modem cofnął się do czasów RedHata 5 i usb_modeswitch. A oto sposób na ponowne przekonanie go, że modem to modem. Choć w tym wypadku modem to.. karta ethernet :-)

1. Podłączyć modem.
2. Znaleźć w dmesg zaznaczone wpisy:

3. Mamy zatem vendora i produkt. Do pełni szczęścia, trzeba określić gdzie się podłączył. Z pomocą przychodzi lsusb:


4. Jak widać modem podłączył się jako mass storage device. To taki sposób na dostarczanie driverów dla systemów które ich nie mają - Windows widzi go najpierw jako dysk z driverami, a one przestawiają go potem w odpowiedni tryb. Linux do tego celu używa polecenia usb_modeswitch:



5. I w zasadzie gotowe. Jeszcze tylko trzeba sprawdzić w lsusb czy się udało.


Brak Mass storage w opisie, oznacza, że system widzi już nową kartę ethernetową. Ten przepis powinien zadziałać też dla starszych/innych modemów.

Opisałem tego buga w fedorowej  bugzilli. Pewnie brakuje jakiegoś pakieciku. Ciekawe czy mi, czy nie ma go w repozytorium :-)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz